Ilość wyświetleń: 49

„Nie pozwolimy na szkalowanie dobrego imienia związku” – Wyrok Sądu Okręgowego

Sąd nakazał Telewizji Polskiej opublikowanie sprostowania dotyczącego wizyty Piotra Dudy, przewodniczącego KK u protestujących w marcu 2014 r. przed Sejmem rodziców dzieci niepełnosprawnych.

Sąd nakazał Telewizji Polskiej opublikowanie sprostowania dotyczącego wizyty Piotra Dudy, przewodniczącego KK u protestujących w marcu 2014 r. przed Sejmem rodziców dzieci niepełnosprawnych.

Sąd Okręgowy w Warszawie nakazał redaktorowi naczelnemu Telewizji Polskiej S.A. Tomaszowi Sandykowi opublikowanie w audycji informacyjnej „Panorama” sprostowania o następującej treści: „Podana przez Hannę Lis w programie „Panorama” z dnia 24 marca 2014 roku informacja, że Pan Piotr Duda <<dołączył do korowodu polityków pielgrzymujących do matek>> jest nieścisła. W rzeczywistości Pan Piotr Duda wziął udział w spotkaniu na wyraźne zaproszenie i w związku z prośbą rodziców o pomoc i interwencję”.

– Cieszę się z tego wyroku, choć mam świadomość, że niewielu dzisiaj pamięta o co chodziło – mówi przewodniczący KK –  Jedno jest pewne. Nie pozwolimy nikomu na szkalowanie dobrego imienia Związku i ten wyrok niech będzie dla wszystkich ostrzeżeniem.

Przypomnijmy – rok temu szef Związku pojawił się wśród protestujących w Sejmie opiekunów niepełnosprawnych dzieci, na ich zaproszenie, udzielając im w imieniu „Solidarności” niezbędnego wsparcia, zarówno materialnego jak i eksperckiego. Wszyscy dziennikarze relacjonujący ten protest doskonale wiedzieli, jaki charakter ma wizyta szefa Związku, a mimo to prowadząca wiadomości Panoramy Hanna Lis w komentarzu do materiału filmowego określiła tę wizytę jako wykorzystywanie protestu do własnych politycznych celów Piotra Dudy.

Sprostowanie musi zostać wyemitowane na kanale TVP 2 o godzinie 18:00, w najbliższym od daty uprawomocnienia się wyroku przekazie. Wyrok nie jest prawomocny.

 

hd, ml

Źródło strona KK NSZZ Solidarność.